Elioni maailmavallutusplaan – seekord positiivses võtmes

Möödunud nädal sai siin blogis pisut kurjustatud Elioni kallal, seoses nende veidi läbimõtlemata reklaamikampaaniaga, mis tekitas üksjagu segadust ning ei vastanud tavakliendi ootustele. Ja mis tegi Elion selle peale? Haaras härjal sarvist ning osales blogiarutelus. Lõppkokkuvõtteks sain kõik, mis vaja, südamelt ära rääkida ning ka vastuse Elioni poolt (Karin Kahre, Elioni kommunikatsioonijuht nägi vähemalt vaeva ja viitsis minu pikki kirju lugeda, samas ka ise sama pikki vastu kirjutades.)

Minu saadetud kirja sisu:

Tere.

Olen selle blogipostituse autor ning oma nägemust sellest asjast ma seal juba kirjeldasin. Seda siis oma koduse näite varal. See on väga tervitatav nähtus, kui sotsiaalmeedia kaudu mõni ettevõte otsib tagasisidet, sellega tegelevad tegelikult väga vähesed. Seda enam nad eristuvad teistest ning tekitavad klientides usaldust.
Ma ei teadnudki, et ka Elion on hakanud seda teed astuma väljaspool oma tv. Foorumit.

Probleemi olemus minu jaoks ei ole niivõrd selles, et mulle oleks väga ülekohtuselt liiga tehtud ning võib-olla tõesti oleksin pidanud olema ise hoolsam ja eeldama, et OK vajutamine võrdsustatakse lisapaketi tellimisega, ent fakt on, et igasugused kampaaniad peavad olema ainult ja ainult üheselt mõistetavad. Igasugused varjatud nõksud ja peidetud lüngad, mis lubavad tekkida olukorral, kus klient on nõutu ning ei saa aru, mis just juhtus, tekitavad tegelikult kordades rohkem kahju ettevõtte mainele ning seda ei kaalu üle see ühekordne kampaaniast saadud lisatulu.

Muidugimõista tuleb kampaaniat luues lähtuda eesmärkidest, mis oleksid mõjusad väga paljudes kohtades niikuinii monopoli staatuses oleva ettevõtte kasuks, seetõttu tulekski panustada just kõiksugu lisateenuste ja –pakettide reklaamimisele. Ent minu kui kliendi teadmises on, et näiteks Viasati pakett maksab 99 krooni. Kui mulle pakutakse kuu aega tasuta tutvumiseks, siis lihtne loogika ütleb mulle, et see on selleks, et kuu aja möödudes oleksin ma oma arvamust muutnud ning telliksin selle paketi, mida varem poleks tellinud. Mitte miski ei saa aga väita, et by default ma peaksingi olema oma arvamust muutnud.Esimese juhtumi kohaselt arvestatakse kliendi arvamusega (vaatasid kuu aega ja kas nüüd tahad tellida), teise kohaselt aga mitte ning tekitatakse olukord, kus mõeldakse kliendi eest (vaatasid kuu aega tasuta, järelikult vaata ka edasi juba tasuliselt).

Olukord võib tunduda tähenärimisena, et asi on siiski kampaaniate läbipaistvuses ja üheselt mõistetavuses. Ka minu eesmärk on, et Elion teeks jätkuvalt oma klientidele huvitavaid ja kasulikke kampaaniaid, millega mitte ei „kotita“ olemasolevaid kliente, vaid hoopis luuakse usaldust ning tekitatakse võimalusi hea sõnumi levitamiseks (kliendid on lojaalsemad, reklaamivad tasuta oma sõpradele ja tuttavatele ergo uued potentsiaalsed kliendid tulemas jne.)

PS. Ka iseteeninduses oli väga raske aru saada, mida ma siis lõppude lõpuks tegem pean, et antud paketist loobuda. Lõpuks leidsin selle peale pikka otsimist ja peamurdmist üles ning ometigi pean ennast IT ja veebimaailmas suhteliselt „kodus olevaks“ inimeseks. Mida siis veel need kliendid teevad, kes pole sündinud hiir näpu all?

Ja tulemus?

Tagasiarvestus veebruarikuu arvelt, kutse DigiTV arengusuundi tutvustavale pressikonverentsile ning osalus tootearenduslistis. Inimesed – rääkige oma teenusepakkujatega, teenusepakkujad – rääkige oma klientidega.

7 thoughts on “Elioni maailmavallutusplaan – seekord positiivses võtmes

  1. “Tagasiarvestus veebruarikuu arvelt”
    Meeldiv!

    “kutse DigiTV arengusuundi tutvustavale pressikonverentsile”

    Tore! Tasuta teater🙂

    “osalus tootearenduslistis”

    Loodetavasti osatakse Sinu panust vääriliselt hinnata s.t. saad osaleda uudistoodete testgrupis.

  2. Noh, olgem ausad, kui tavainimesel see oleks juhtunud, mitte blogijal, siis pole elion lille ka liigutanud. Klient ju süüdi, et loll on🙂

    • Julgen jääda eriarvamusele.

      Põhjus, miks olen Elioni (ja mitte Starmani või STV) klient, peitub nende klienditeeninduse kvaliteedis ja mitte hinnas.

      Olles Linuxi kasutaja (kusjuures 90% Elioni helpdeskist on Billi sugulased), olen kogenud, kuidas leiti operatiivselt inimene, kes antud teemal rääkida suutis.
      Ja selle inimese töökohustuste hulka kuulus hoopis serverite haldamine🙂

  3. Võtmesõnaks on ilmselt monitooring.

    Kui sa räägid sõbrale Elionist, ei saa sellest keegi teada. Kui räägid avalikus ruumis on firmal kasulik kohati ka sekkuda. Hiljuti lahendati samal teemal Petskrati pahameelt (võite saagat Twitterist piiluda).

    • Seejuures huvitav, et FBs liitus kiitjatega kodanik kelle häda oli üllatuslikult saanud lahenduse ilma meediakärata.

      Ja kogu kammajjaa sai alguse Elioni müügimehe kõnest kes tahtis ärikliendile paremat teenust müüa ning kellega koos arutledes me jõudsime tõdemuseni, et hoopis soodsam (sh maksundus) oleks ammusest ajast jäänud kodu-ISDN ja äri-ADSL vahetada kodulahenduse vastu. See tekitas küll järgmise nädala jooksul 2-3 kõnet päevas mille käigus mulle hakkas juba endale kah pähe kuluma mida ma täpselt tellida tahan… aga lõpp hea kõik hea🙂

      (ja täpselt selle koha peal küsib vanem poeg “aga miks mul nüüd nii aeglane internet on”… jee! sellega me veel tegeleme. samuti sellega, et on ilmunud miskid salvestavad HD-boksid, mida Elion oleks mulle võinud nt 4a kliendiks jäämise eest pakkuda)

  4. Jah, järjekordne näide sellest, et blogi on võimas relv! Ka mina avastasin jaanuaris, et kurja, kanalid alles. Avalikult ma õiendama ei läinud vaid kirjutasin lihtsalt klienditoe aadressil. Vastus mulle siin:

    Tere

    Palume vabandust kui oleme Teile pahameelt valmistanud!

    Edaspidisele meeldivale koostööle lootma jäädes!

    …..

    Jah, mu viga oli ilmselt selles, et kõval häälel oma raha tagasi ei nõudnud vaid lihtsalt avaldasin nördimust.

Lisa kommentaar

