Vaatenurk maailma

mõtteid ja arutelusi siin ja sealpool elu

Elioni maailmavallutusplaan

19 kommentaariga

Aitäh, Elion, et sa lased meil osa saada oma suurepärasest kasutajamugavusest, user experience on teie firmas tõeline pärl teiste omalaadsete seas.

Et mitte olla nii dramaatiline, asun asja kallale – detsembris ilutses DigiTV menüüs üleskutse, mille järgi nüüd ja kohe saab kuu aega vaadata tasuta Viasati filmikanaleid. Ehk siis 99 kroonine pakett aasta lõpuni tasuta. Iga endast lugupidav inimene eeldaks nüüd loogiliselt võttes, et kui ma vaatan aasta lõpuni miskit tasuta, siis antakse mulle peale selle aja möödumist otsustada, kas soovin jätkata, nüüd juba siis tasu eest, või soovin loobuda. Või siis oleks teiseks mõeldavaks lahenduseks by default teenuse automaatne lõpetamine testiperioodi lõpuks.
Aga kuna meie kohalikud ettevõtted pole user experience poole peal eriti tugevad, siis ega meil selliste asjade peale ei mõelda. Elion lasi rahulikult, ilma teavitamata paketil jätkuda ning taasavastamise rõõm oli suur, kui arve oli 99 krooni võrra sisukam.

Asi ei ole selle case puhul mitte niivõrd selles, kui loll olen mina, kui kasutaja, kes eeldas ja uskus midagi, vaid pigem selles, et ettevõtted ei arvesta oma reklaamikampaaniaid läbi mõeldes üldse kasutajate ootuste ja eeldustega. Mis aga ühe kasutajatele suunatud reklaaminipi puhul peaks olema prioriteet number üks.

Written by Celtic

5. veebruar, 2010 kell 10:18

19 Vastust

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jees, toetan su mõtet. Samuti, olles Elioni klient, sain selle kirja. Ma siiski olen juba sellise teatud umbusuga suhtuv igasugustesse samalaadsetesse pakkumistesse – mingi konks on ikka peidus – ja seekord vedas, närisin läbi selle, et see läheb tasutast üle tasuliseks ilma mingi lärmita. Ehk siis mina, potensiaalne klient, võibolla oleks hakanud seda Viasat filmikanalite paketti tellima, kui ma poleks näinud läbi nende võtet. Nii on kindlasti ka mitmete teiste klientidega. Järeldan sellest, et Elion oma tegematajätmistega reklaamikampaanias klientide ootuste ja eelduste suhtes kaotanud arvestatava hulga raha ja mis veelgi tähtsam, klientide usalduse.

    Murdho

    5. veebruar, 2010 at 11:14

  2. Ahoi, Elion! Kui sa seda loed, siis palka mind endale konsultandiks ning võin anda nõu, kuidas käituda klientidega ning läbi viia kõige elementaarsemaid kasutajaauditeid. Saaksite ülevaate sellest, mida teist arvatakse ja mida oodatakse.

    Reklaam telekaga kitarrivirtuoosist Elioni poes võib ju lõbus olla, ent telekaid ostma see ei meelita…

    Celtic

    5. veebruar, 2010 at 11:24

  3. Haha, mina avastasin õnneks jaanuari keskel, et ohhoo, need kanalid on ikka veel alles ja helistasin ja uurisin kohe, ega ma ometi nende eest maksma ei pea – muidugi pidin, aga õnneks vähemalt mitte terve kuu eest. Närvi ajas eriti aga see, et tuttava tuttava kaudu kuulsin, et Elionis olevat töötajatega isegi sellest juttu olnud, et see on eelkõige plaan aastaalguse kasumi suurendamiseks, mis ei ole muidugi eriti üllatav, aga mulle ei meeldi, kui minust kui kliendist ei hoolita ja lühiajaline tulu pikemast perspektiivist ettepoole pannakse.

    Mina igatahes lähen esmaspäeval oma lepingut ajutiselt peatama ja kui Eestisse tagasi jõuan, kolin esimesel võimalusel sellisesse kohta, kus on võimalik teist teenusepakkujat kasutada – sest selliseid trikke saavad nad teha ainult nii kaua, kui on tarbijaid, kes selle peale konkreetselt ei reageeri. Kui kümme tuhat inimest korraga oma lepingu selle jama peale ära lõpetaks, tähendaks see 45000 krooni kaotamist IGA KUU, pool milli aastas ja sellega nad enam ei riskiks.

    Seetõttu otsustasin lepingu lõpetada, sest kui ma kunagi lepingut sõlmisin, kinnitati mulle, et ma saan omandatud digiboxi hiljem mõne teise firmaga edasi kasutada ja seetõttu on see hea investeering – kuna mulle pole sada kanalit eriti olulised, piisaks mulle tasuta kanalitest küll. Selgus, et see oli muidugi vale, kui tahan kuut tasuta kanalit digikanalitena vaadata, pean uue digiboxi ostma. Nojah, oma viga, et müügimeest usaldasin, aga pole hullu, nagunii on internet minu jaoks olulisem. Ja mis selgus? Selgus, et kuigi ma elan Tartu kesklinnas kortermajas (viimane on oluline seetõttu, et Starman on kunagi välja öelnud, et nemad pakuvad oma teenust ainult tiheda asustusega piirkondades a la Lasnamägi), pakub minu majale internetti AINULT Elion. Kui see ei ole kartellikokkulepe, mis see siis on? Aga sellest pole muidugi midagi, sest kuigi kartellikokkulepped on Eestis keelatud, pole minu meelest mitte kunagi kedagi selles süüdi mõistetud.

    Rents

    5. veebruar, 2010 at 11:50

  4. Ma ei saa siinkohal küll aru milles probleem on. Elion pakub tasuta kanaleid st. selle eest ei pea sentigi maksma ja ikka leiab mõni võimaluse kritiseerida ja teenuse kallal nuriseda. Oli ju selgelt öeldud, et kuu pärast muutub asi tasuliseks.

    Peeter

    5. veebruar, 2010 at 13:32

    • Minu, kui kliendi, asi ei ole mõistatada ja leiutada, millised on Elioni kampaaniate tingimused. Elioni asi on teha oma kampaaniad võimalikult kasutajasõbralikeks ja üheselt mõistetavateks.

      Antud asi võiks ju jokk olla, aga teatavasti ettevõtted või inimesed, kes kasutavad JOKKi, tõmbavad ALATI endale vee peale.

      Ja Peeter – ettevõtte suhtumine on vale – mitte mina ei pea olema tänulik selle eest, et Elion laseb mul tasuta kanaleid vaadata, vaid Elion peab olema tänulik mulle, et ma tema teenust kasutan ja seda oma sõpradele-tuttavatele soovitan. Igasuguse kampaania sitt teostus kiire rikastumise eesmärgil on alati kordades halvem, kui korraliku kampaania pikaajalisem kasu.

      Celtic

      5. veebruar, 2010 at 14:31

  5. Ehhee… Seda, et kanalite aktiveerimine on lihtne, aga kinnipanemine vaid iseteeninduses ja sealgi nurga taga, teadsin ma õnneks ette :D See on jura jah ja kohe kui seda reklaami nägin, sain aru, kuskohast see1 kuu tasuta raha tagasi tuleb :D

    Niet Elion trikitab tõesti…

    ATR

    5. veebruar, 2010 at 14:16

  6. Kui sa läksid seda Viasatti oma digiboksist avama, siis kas sõna TELLI ei kolistanud kella? Et nagu, et tellid endale selle kanali. No tellisidki. Räägid miskist testperiooodist. Halloo? Kas reklaamis või TELLIMISEL oli kusagil mainitud miskit testperioodi? Ei mainitud, eks.

    Peeter

    5. veebruar, 2010 at 14:42

    • Äkki loeks korralikult läbi blogipostituse, mitte ei tuleks niisama lahmima. Mind ei huvita see, mida keegi võib arvata, et nii ja naa võis olla. Mind huvitab see, et kui mulle pakutakse ÜHEKS KUUKS tasuta ja ma selle võtan või tellin (vahet pole), siis ma selle ka saan ilma mingite konksudeta.

      Kui nüüd minna edasi ja teha mööndus (kuigi ei tohiks teha) ning öelda, et okei, pean ise loobuma paketist õigeaegselt, et ei läheks tasuliseks, siis ka siin on järgmine suur probleem – kuidas ma seda teen? Reaalne oleks see, et kui ma tellin telekast paketi, siis ma ka sulgen selle sealtsamast allikast. Et ma ei pea otsima mööda maailma ringi, kus miskit teha saab.

      Hea küll… olen valmis mõtlema siit veel edasi, et isegi kui ma peaksin kasutama võimalust iseteeninduses paketist loobumiseks detsembri lõppedes, siis ma pean seda tegema idiootse süsteemi järgi juba 31 detsember, sest täna tehtud paketimuudatus jõustub alles homme. Seega iga normaalne inimene teeb paketimuudatuse 2 jaanuaril, mis tähendab, et pakett suletakse 3 ning kahe päeva eest esitatakse arve.

      Idiootsus kuubis.

      Minu jutu mõte oli user experience totaalses eiramises kasutajatele suunatud kampaanias.

      Celtic

      5. veebruar, 2010 at 15:07

      • Nomaeitea kui uusabitu peab olema, et igasugu teleteenuste tellimuse sisu mitte mõista. Ütle mulle, kus sa saad täna MISTAHES teleteenust tähtajaliselt? Noh, et oleks nagu miski põhjendus, et oled nagu harjunud. Eliongi pakkus sulle tähtajatut diili, mille eest eelmise aasta lõpuni pappi ei võtnud. Kui aru ei saa, ÄRA TELLI. Ära vajuta igale OK nupule ka mis sul ekraanile kargab!

        Mina muideks EI tellinud, läksin reklaami õnge, vajutasin digipuldil nuppu ja kuna ma EI tahtnud tellida ja EI teadnud kuidas tellimust lõpetada, siis ma EI tellinud seda Viasatti.

        Peeter

        5. veebruar, 2010 at 15:31

      • Ära erista teleteenust teistest teenustest, sest üldiselt meie mõistus seda ei tee ning teenused on kõik lihtsalt teenused. Täpselt samal moel toimib ka erinevatest kampaaniatest aru saamine – kui pakutakse kuuks ajaks tasuta, siis pakutakse kuuks ajaks tasuta. Punkt. Mitte mingit lisaklauslit juurde, et jaanuarist läheb sellise summaga edasi vms.

        Peaks ju olema nagu elementaarnsel tasemel mõtlemine või mis?

        Celtic

        5. veebruar, 2010 at 15:39

  7. hahaha :) looda sa, et äriettevõte sulle koju helistama ja kirjutama hakkab, kui tasuta katseaeg läbi saab. selle nimi on myyginipp ja klientide pyydmine.

    ja elion ei tee sellist asja esimest korda ega ole sugugi ainuke, kes selliseid kampaaniad teeb.

    mul oli viimane rõõmus “yllatus”, kui lahkusin tel.firma teenindusest teadmisega, et olen sõlminud paketi, mis laseb mul 2 kuud tasuta rääkida mingi summa eest. aga 2 kuud hiljem muidugi tuli vastupidi välja ja järele mõeldes ei olnd syydistada ka kedagi :D

    kus kohas te elanud olete, inimesed?

    haldjas

    5. veebruar, 2010 at 14:45

    • See on sitt müüginipp ning kahjuks väga levinud vanamoodsalt mõtlevate ettevõtete juures. Enamus firmasi ei oska pikaajalisi äristrateegiaid üldse läbi mõelda, rakendamisest rääkimata.

      Ma ei ootagi, et Elion tuleks ja pakuks mulle nüüd paketist loobumist, sest sellise kampaania puhul peaks see olema enesestmõistetav…

      Celtic

      5. veebruar, 2010 at 15:09

      • Ei firmade hurjutamine siin aita midagi. Seni kuni enamik inimesi ikkagi selle õnge läheb, ei näe keegi põhjust mingit strateegiat muuta. Eliitstrateegiad on eliitklientide pyydmiseks.

        Eesti telefonifirmad muide pyyavadki uusi kliente kogu aeg, sellest on enne ka juttu olnud, et peale 6 kuud ei hooli vanast kliendist enam keegi. Kui ära hakkad minema, siis heal juhul antakse tasuta telefon 18-kuuse siduvlepinguga :P

        Ma olen ka mõne asja pärast esinduses õiendamas käinud, aga lõpuks hakkab kasvõi teenindajast kahju, ega tema syydi ole, aga peab oma väikse palga eest see saastavastuvõtumyyr olema…

        Hoopis tarbijat võiks harida, aga kuidas? Meediaõpetus kooli, näiteks. Mitte kunagi ei ole ykski reklaamitrikk olnud inimeste kaitseks. Reklaamiga tekitatakse vajadus, mida sul enne ei olnud. Firma mõõdab oma kasumit statistilistes numbrites, mitte yksikisiku frustratsioonis.

        Elion lihtsalt lootis, et sul tekib kuu ajaga nendest kanalitest sõltuvus. Sest enamikul tekib, kuna nad ei kasuta oma ajusid mõtlemiseks.

        Ma kardan, et kasumipõhine ettevõtlus ongi vanamoodne värk.

        haldjas

        5. veebruar, 2010 at 17:30

  8. Kuigi mõistan, et selline 99kroonine üllatus on üsnagi ebameeldiv ja nõustun, et paljude kampaaniate puhul oleks viisakam (ja mitte üldsegi äriliselt kahjulikum) konks otse ja avalikult välja öelda, selmet see ridade vahele peita, on see juba nii tavaline, et ma pigem üllatuks positiivselt, kui see pakett ise ära kaoks demo lõppemisel.

    Aga ikkagi on see väga palju parem sellistest firmadest, kes teevad Facebookis või mujal veebis reklaami oma IQ testidele, kuid vastuse lubavad sulle SMS-iga telefonile saata. Kui kergeusklik toksibki oma numbri sisse, saab ta sõnumina hoopis midagi stiilis:

    “Aitäh!, et meiega lepingu sõlmisid. Nüüdsest edaspidi maksad 27.- krooni nädalas ja meie saadame sulle selle eest….”

    Vot see on eriti vastik üllatus. Õnneks on selliseid juhte meie seadusandlus küll ette näinud ja kohustab neid ka koheselt välja ütlema, mida teha, et lepingust taganeda, kuid vastik ikkagi.

    Laas

    5. veebruar, 2010 at 15:33

    • No see on täpselt samasugune JOKK idiootsus. Seadustest lähtuvalt on ettevõttel õigus seda teha, kuna “klient” on ise avaldanud oma kontaktandmed ergo tunneb huvi pakutava vastu. Samas peab neil olema ka viidatud võimalusele teenusest loobumiseks (täpselt nagu spämmi puhulgi), üldiselt nad vist loodavad selle peale, et kuna loobumisprotsess on pikk ja vaevaliseks tehtud, siis osa ikka loobub sellest ja jääbki nõutult raha maksma.

      Celtic

      5. veebruar, 2010 at 15:42

  9. Aitäh, et olete selle teema üles võtnud – see on oluline tagasiside Elioni turundusmeeskonnale ning paneb meid oma tegevusi ja sõnumeid põhjalikumalt läbi mõtlema. Ja seda me kindlasti teeme, sest klientide pahameel ja segadus on märk sellest, et meil on selgelt arenguruumi.

    Ma ei hakkagi pikalt ja põhjalikult selgitama selle kampaania olemust või õigustama midagi, sest oluline on see, mis on see mulje ja tunne, mis teile ja teistele meie klientidele jäi. Kui teil on tunne, et tegemist on mingilgi moel petuskeemiga, siis ükski minu argument ei muuda seda tunnet.

    Celtic, Rents ja kõik teised, kes soovivad, palun kirjutage mulle karin.kahre@elion.ee ning leiame tekkinud olukorrale mõistliku lahenduse.

    Elioni kommunikatsioonijuht Karin Kahre

    Elion

    5. veebruar, 2010 at 15:42

  10. Tubli, Elion.

    Peep

    5. veebruar, 2010 at 18:22

  11. Ahjaa, mul on postituses arvutustes üks null puudu. :D

    Aga huvitav on see, et telefonis klienditeenindajale oma muret kurtes ei tehta kunagi mingeid järeleandmisi (neil ei ole selleks ilmselt volitusi), selleks peab ikka kõvemini kisama või kaugemale/kõrgemale helistama/meilima. Mina sedapuhku meilimas ei ole, sest teenuse vähemalt ajutine peatamine on minu jaoks hetkel paratamatu, sest olen välismaale õppima siirdumas, aga loodan, et Celtic saab siit mingi positiivsema lahenduse. Ja muidugi väga kiiduväärne, et Elion kriitikale nii kiiresti reageeris.

    Rents

    5. veebruar, 2010 at 18:56

  12. [...] » Möödunud nädal sai siin blogis pisut kurjustatud Elioni kallal, seoses nende veidi läbimõtlemata reklaamikampaaniaga, mis tekitas üksjagu segadust ning ei [...]


Lisa kommentaar

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 26 other followers

