Kohalike internetiturundajate ämber

Kas mulle ainult tundub nii, või on end üheks parimaks pidav altex marketing suhteliselt elitaarne kooslus, kus on jäetud sunnitud arusaam – tavainimesel pole meiesuguste jumalte juurde asja. No vägisi jääb selline mulje. Nagu oleks netiturundus nende ja ainult nende pärusmaa, mida müstifitseerida üksjagu ning jätta mulje, justkui ülivägevast asjast, mida ainult läbi altexi saab kogeda. Umbes nagu tüüpiline arusaam natsidest ja nende aaria rassi teooriast ülekantuna altexile ja nende netiturundusfilosoofiale.

Uurin piisavalt turundamisalaseid nippe ja soovitusi, osalen loengutel ja workshopidel, uurin ja katsetan ise ning seetõttu on enam-vähem silma jäänud ka tegijad tänasel turul. Ja las ma ütlen üht – tegijad on need, kes säilitavad inimlikkuse ja suhtlevad teistega kui võrdne võrdsega.

Seetõttu ei karda ma heade näidetena välja tuua Peep Laja internetmarketingist või Kaupo Kaldat Okia.ee-st. Isegi sellised väiksed tegijad nagu Silver Hage (startupid ja sotsmeedia) ja Matthias Vutt (kes on jäänud silma oma Hinda reklaami saidiga) on märksa usaldusväärsemad ja tegijamad, kui end elitaarselt suureks pidav altex marketing.

Dreamgrow on olnud senimaani selline piiripealne ettevõte, pigem positiivne ning sel tasemel on kõik OK, ent ka Dreamgrow juures on vaikselt tunda juba seda väikest elitaarsuse mekki. Olgugi, et inimesed seal on kõik igati vahvad ja abivalmis.

Sotsiaalmeedia on üks suur osa internetimarketingist, tõusva trendiga vaat, et isegi tähtsam, kui veebisaidi põhine enesereklaam. Üha enam hakkab tunduma, et tulevikutrend on liikuda personaalsetelt veebsaitidelt üle sotsmeediasse ning rajada oma ettevõtluse sisu näiteks Facebooki fännilehe kujul. Sotsiaalmeedia aga tähendab seda, et sotsmeediast rääkijad ja selle alustõdesi tutvustavad inimesed/ettevõtted võiks ka ise olla heaks näiteks õpetatavast. Tulge inimeste sekka ja rääkige nendega nende endi keeles. Tehke koolitusi, mille eesmärk ei ole puhtalt nutsu taga ajamine vaid oskuslik viral-kampaania enda nime ja ekspertiisi levitamiseks. Minu senised kogemused altexi koolituste või siis altexi “raudvara” isikute koolitustega on enam kui negatiivsed, enamasti kujunevad need lihtsalt labaseks ülemaksustatud reklaamiüritusteks.

Osalesin möödunud aastal Turismiturunduse õppepäevadel, mida vedasid Peep Laja ning Aivar Ruukel (soomaa.com) ja julgelt julgelt öelda, et ainus viis inimesteni jõudmiseks on minna ise inimeste juurde. Seda ka tehti. See koolitus, võrreldes näiteks Peeter Marveti e-kaubanduse õpitoaga, oli uus tase koolituste maailmas. See on asi, milleni peavad elitaarsed kantseliidid veel jõudma. Kantseliitsus ei tee ettevõtet või turundajat asjatundlikumaks või usaldusväärsemaks – see hoopis tõukab potensiaalseid kliente eemale.

Seega lugupeetud internetiturundajad, õpetajad ja muidu asjapulgad, kellele meeldib veebi asjadest rääkida – suhelge inimestega inimeste keeles ning teid märgatakse ja teid kuulatakse.

19 thoughts on “Kohalike internetiturundajate ämber

  1. Kui rääkida suhtlemisest ja tasuta väärtuse loomisest, siis on tipus Peep ja Kaupo nagu sa juba ütlesid. Pole vist imestada, et just nende blogid Eestis loetuimad turundusblogid.

  2. Ses mõttes jah oli minust suht loll kusagil 2000nda paiku üritada sotsmeediat edendada ja ilma rahata asju teha, vaja ikka igat asja kontekstis teha kus mainstream piisavalt lähedal.

    Aga ma poovin õppida oma vigadest ja edaspidi võimalikult kuss olla🙂

    • Peetri enda kohta pole mul miskit halba öelda, kogemusena tõin aga välja sellesama õpitoa, mille Äripäev vahendas ning mis lõpp-kokkuvõttes kujunes reklaamürituseks erinevatele firmadele (ERITI Eesti Postile). Vahvaim ettekanne seal õpitoas oli aga üllatus-üllatus: Klicki oma, seetõttu, et nad rääkisid kuulaja tasemel ning sõbramehelikult oma komistustest ja õppetundidest. Kuulajad said samastuda rääkijaga ning seda mõjusamalt jõudis sõnum kohale!

      • elu on alati keerulisem kui tundub🙂 antud kaasuses oli probleemiks pigem “tahtsime teha ÄP seminariks midagi mis oleks rohkem kui harilik ÄP seminar, aga…” (mulle meeldivad mitmed Pipfrogi lähenemised, mh tehnilise poole pealt Magento ja hosting Amazonis, samuti võimalus freemium-alustuseks)

        äärmiselt vähe on meil üritusi kus esinejad reaalset tööd teevad tulemuse nimel. suvel tegime mina+mihkel+henrik+tanel+meelis üht workshopi mis oli lahe teha ja loodetavasti ka osaleda (tõsi, natuke liiga palju läks võhma ettevõetud projektide realiseerimisele ja natuke liiga vähe ettekandmisele – enamus meist pani ettevalmistusse õige mitu tööpäeva). ja mulle meeldib esineda Raamatupidamiskonverentsil mille programmi teeb Reidi Strandberg – ma saan aru et tal oli endal kah väiksed kasud sees mind ettevalmistuse käigus pikalt pinnides, aga ma tundsin et programmimeister on huvitatud iga ettekande sisust ning tahab esinejad maksimaalselt koos toimima panna ning see oli fun (tervitused Reidile, ja Toomasele muidugi kah).

        aga ma just lubasin, et ei tee mõnda aega ÄPle ühtegi asja, nii et ohake palun kergendatult ja minge seminaridele kus lihtsalt esinevad ennast tutvustada tahtvate ettevõtete esindajad ja te ei pea kurtma, et miski välja ei kukkunud🙂

        paraku see eilne domeenivärk sundis mind süvenema .ee kammajaasse ning ajaeelarve läks siukse pauguga lõhki, et mu pere ei andesta mulle vist pikka aega…

  3. Tänan Henrik! Me oleme tegelikult väga sõbralikud🙂 Oma blogi tasemel räägime nii palju kui võimalik kommentaatoritega kaasa. Aga muidu, parandamise ruumi on alati… isegi aim on olemas, kus seda teha oleks vaja. Seniks kallistame kõiki virtuaalselt🙂

  4. Jah, Dreamgrow on väga sõbralik, ei oska midagi ette heita🙂

    ADM ühineb suure grupikalliga, ja üldiselt on nii, et autor räägib valusalt, aga õigust. Eks meiegi vaatame selle artikli peale enesekriitiliselt sissepoole. Arenguruumi on.

  5. kui selle elitaarsusega saavutad selle, et klientideks on ainult suurfirmad ja tegeled ainult suure projektidega, siis on ju kõik korras. Mersu keskusel läheb ju ka hästi, hinnad on elitaarsed, teenindust küll kirutakse aga kasum on korralik.

  6. Tänan heade sõnade eest! Tõsi, et iga inimene tahab olla tähis ja lugupeetud ning talle ülalt alla rääkimise stiil ei vii kunagi kuhugi.

  7. Hää jutt!
    Jah, maakeeles rääkides ja elust (teinekord ootamatutest kohtadest) paralleele tõmmates jõuad inimestele lähemale ning jääd meelde. Endal selline kogemus õunapuude lõikamist õpetades.
    Olen osalenud Priidu koolitusel ja kiidan kuigi natuke veel lihtsamas keeles palun🙂

  8. Mul puudub altexiga kogemus, ent vastuseks esimesele lõigule üldiselt..

    Väikesed inimesed tahavad alati suurtena paista.
    Sellest ka toon ja üleolek.

    Tõeliselt suurtel inimestel .. ei ole seda vaja.
    Neid huvitab ümbritsev liialt palju.

  9. Altex on kahtlemata e-turunduse pioneer Eestis ja vinge tegija. Olen täiega nautinud nende tasuta koolituspäevi, aituma! Siit sooservast vaadates Altexi tegelased küll elitaarsetena ei tundu🙂
    Pigem hiilgavad keskmistest talinlasatest suurema avatusega.

  10. Kõigepealt tänud!

    Nõustun Silveriga (kelle blogi võib vabalt esile tõsta kui ühte paremini loetavat sotsiaalmeedia/tech blogi http://silverhage.com), et tipus on Peep ja Kaupo, keda on alati hea ja huvitav lugeda kasvõi täieliku võhiku tasemel (emale, vanaemale või naabri Ülole sheerimiseks), sest reeglina seletavad nad asju lahti maakeeli ja väga lihtsate näidete varal. Lisaks sellele on nad vähemalt minule jätnud sellise mulje justkui nad oleksid koguaeg online ja vastavad/avaldavad arvamust/tänavad retweedi või arvamuse eest iga kell.

    Mis puudutab selliseid suureimaid tegijaid nagu Altex või Dreamgrow siis nende puhul häirib mind üsna tihti see, et kohati niigi keerulist tech. juttu seletatakse lahti sama keerulisi tech. näiteid/väljendeid jne. kasutades. Mis tekitab omakorda automaatse negatiivsuse tunde nagu oleksid nemad justkui tähtsamad, teadjamad, targemad jne. (Celtic rääkis samast asjast vist?). Samas võibolla soovivadki lugupeetud Altex ja Dreamgrow seltsimehed jätta endast mulje justkui ainult nemad teavad antud teemast Eestis kõige rohkem ja tavalisel lihtsurelikul polegi mõtet oma nina sellistesse asjadesse toppida.

    Loodan ja olen üsna veendnud, et eelpool mainitud kuvand on teist tekkinud juhustlikult ja sellised kommentaarid/blogipostitused on teile heaks infoks, sest nagu ka Peep eelnevalt mainis tahab iga inimene/ettevõte olla tähis ja lugupeetud kuid potentsiaalse kliendiga ülalt alla rääkimise stiil ei vii kunagi kuhugi.

    Konstruktiivse kriitika sõber Matthias.

  11. Teadlikult me küll keerulist juttu ei aja. Siiski on asi selles, et kui süviti minna (meie Google Ananlytics või mõned WordPressi postitused), siis ei saa keerukusest hoiduda.

    Ma võin oma 6-aastasele pojale ära seletada, mis on sotsmeedia ja miks see oluline on, aga kui keegi tahab seal hakata *reaalselt* tulemuslikkust (ROI) mõõtma, siis ei saa keerukusest mööda. Põhimõtted on lihtsad, detailides on vaja sügavamaid teadmisi.

    Aga võtame teadmiseks ja proovime ka keerukamaid teemasid veel lihtsamalt lahti kirjutada.

    • WordPressis pole te minu teada küll veel süvitsi läinud. Seal vist ei saagi tavavahendite tasemel süvitsi minna😀
      Muidugi – tänud Svenile toreda plugina tutvustamise eest, katsetasin ja proovisin järgi, ajab asja ära.

      Muus osas aga seda va blogivälist aktiivsust jääb väheks. Twitteris on kah pidevalt võõramaakeelsed säutsud😀 Ei ühtegi muhe-talupojalikku viidet kuskil (a la stiilis “avastasin sellise asja…”) või siis olen ise pime olnud :p

  12. Twitteris oleme teadlikult English. Kuna ei jõua kahte twitterit üleval hoida, siis keskendume Englishile, mis on suuremale arvule huvilistest mõistetav. Iga eestikeelne twiit tõmbab meil kümmekond followeri alla.

  13. Konstruktiivne kriitika on alati teretulnud – üritusi (seminarid, konverentsid, töötoad, kursused jne) on altex korraldanud kaua ja selge see, et kõigi huviliste sekka mahub hulk neidki, kellele kasutegur liiga väikeseks jäänud. Mainisid konkreetselt koolitusi, seega vaatasin nimekirjad kiirelt üle – Sinu nime osalejate seast ei leidnud. Ehk täpsustaksid, millisest koolitusest oli jutt või viitad hoopis mõnele seminarile?

    Hea meelega teeme oma asju paremaks!

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s