VARGUS! IRL varastas idee Vaatenurgast

Tuleb välja, et IRL loeb Vaatenurga blogi, nädalavahetusel ilmus neilt teade, mille järgi hakkavad nad üle Eesti suuremates linnades looma poode, kus müüakse kohalikku toodangut. Üldse mitte tähtis pole fakt, et tegemist on Seto toodanguga (kui Tallinnas müüa seto toodangut, siis kas see on kohaliku kauba pood?). Täpselt sama (ilma seto teemata) kirjutasin mina Vaatenurgas aga möödunud neljapäeval. Seega mis värk on? Kas süüdistada IRLi mõttevarguses või süüdistada iseennast IRLikate mõtte varguses?

Heakene küll, arusaadav, et kui erakond esineb sellise avaldusega, siis on tegemist hetkeolukorra kiire ära kasutamisega. Ma ju ei tea, kui kiiresti see mõte neil sündis – kas üleöö, et saaks pühapäeval avaldada või siis vormus kauem. Mäletan aega, mil sai loodus Eesti Rahvuslik Liikumine ning täiesti idiootsetel põhjustel domeeninimeks valitud www.rahvuslikliikumine.ee Pikk ja lohisev. Peale seda, kui meedias hakati üha enam ja enam kajastama ERL tegevusi, registreeris Rahvaliit kiiresti endale domeeni www.erl.ee

IRL kodulehelt saame lugeda, et erakonna seto poliitika on pikaajalisem protsess, millesse järsku sellel nädalavahetusel süstiti sisse idee Kohaliku Kauba poodidest.

Igastahes tekitab kummastust, miks peaks üks erakond tegelema poeketi loomisega? Aga samas – millega üks erakond siis üldse tegelema peaks.

Loo moraaliks võiks aga öelda, et kui ise ei tee, napsab keegi teine sinu mõtte ja teeb selle sitasti. Täpselt nagu juhtus www.laat.ee Idee on superhea (tulin ise selle peale aasta enne kuid jätsin realiseerimata), aga teostus on alla igasugust arvestust.

9 thoughts on “VARGUS! IRL varastas idee Vaatenurgast

  1. kullakene! see mõte ei ole nyyd sugugi nii erandlik ja erakordne, et võib äkki välgatada vaid yhe inimese peas! olen ikka aeg-ajalt selliste ideede peale sattunud, juba siis kui see euroliitumine aktuaalne oli.kõige tagurlikum nähtus,et nyyd on kopmbeks igale mõttele ja teole partei-lipik kylge kleepida …ja õiged mõtted tekivad otse loomulikult Õige partei jyngrite koludes.

    • No muidugi on tore, et asi käsile võetakse, ent mainisin ka jutu sees, et ise tehtud hästi tehtud😀 Näiteks kui paljud teavad sellist kohta nagu laat.ee? Minu tuttavatest mitte keegi, ometi on paljud huvitatud kohalikust kaubast.

      Teostus suht olematu ning reklaami pole ollagi. Olen enam kui kindel, et irlikate üritus jääb tühiseks valimismulinaks.

      • Enamus valimiste ajal välja käidust jääb tühiseks valimismulinaks. (Ignoreerides fakti, et seekord jälle ka ise kandideerimas olen). Samas kui jääbki, ei saa see ju takistuseks enda idee edasisel isetegemisel;)

        Tunnistan, laat.ee oli ka minule võõras.

  2. Jätkuvalt: kui sa mingi idee avalikkuses välja käid, just ideena, mitte konkreetse projektina, siis ma ei mõista, miks teised seda kasutada ei võiks. Kui mina teeks selle poodidevõrgustiku, kas oleks ka vargus? [Ja tegelikult olen ma selle üle aastaid mõelnud ja sellest rääkinud ning ma arvan, et ma pole sugugi ainus, seega, ma kaldun pigem arvama, et Zeetal on õigus…

    Kui see tõesti aga Vaatenurgast tuleb, siis ei ole ju paha, kui võim üritab rohujuuretasandilt ideid saada ja toetada. Kui mulinaks jääb, siis on probleem see, et partei ei täida oma lubadusi, mitte see, kust ta ideid saab.

  3. Üks mees leiutab jalgratast. JA kui teised samuti leiutavad jalgratast, siis on nad ju ühel tasemel.

    Aga kõik ei leiuta jagratast vaid annavad sellega sõita. Laat.ee on tänuväärt koht. Selle eest ei küsita raha ja nii saavad paljud tootjad endale võimaluse kaupa esitleda ja müüa otse ostjale. Laat.ee haldajad on lihtsalt Eesti toodete fännid ning minu teada juba peaaegu kaks aastat seda oma rahadega üleval hoidnud. Pange siis oma kaup ka ülesse ja internetilaadal näeme!

    • Tere Kaupmees. Asi pole mitte selles, et laat.ee toimib. Väga hea, et ta olemas on ning veel parem, et ta on suutnud kaks aastat vastu pidada täiesti olematu reklaami ja veel olematuma infrastruktuurita. Selles minu jutu point laat.ee juures oligi – idee on super ja väga hea, et tehakse, aga miks tehakse sitasti ja nii valesti, kui üldse teha saab? Eksitakse kõige elementaarsemate turundus- ja disainireeglite vastu.

Lisa kommentaar

